Impact of the use of e-learning in higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v6.n4.2022.690

Keywords:

learning, student, technologies

Abstract

The objective of this research is to expose the main contributions and benefits of E-learning in Higher Education, it is essential to denote that teaching enables us to obtain knowledge and achieve development in the different environments that the individual has for the good of society. e-learning has a high effect in optimizing the relevance, training and quality of education provided by universities and institutes at all academic levels. Methods of scientific research were applied, such as theoretical methods, for the description and analysis of the investigative background and the theoretical foundation of the state of the art, the empirical methods were used for the validation of the different theories on e-learning in the education with the application of observation and literature review. The main results highlight that e-learning has become a modality that has a significant impact on universities because they use it to improve education, allowing teachers to carry out their dynamic and playful classes while keeping the student body participatory. the class being taught. In conclusion, the use of this teaching-learning process has helped the continuous optimization of education in universities because it enables the student to connect from any device and be in a different place than his teacher or instructor, which gives space to that teaching reaches more places around the world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Wilter Leonel Solórzano Álava, Unidad Educativa Particular Redemptio

Maestrando en Tecnologías de la Información y la Comunicación, Ingeniero en Tecnologías de la Información, Docente de la Unidad Educativa Particular Redemptio. Jipijapa, Manabí, Ecuador.

Alberto Rodríguez Rodríguez, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Doctor en Ciencias Pedagógicas, Máster en Ciencias de la Educación. Licenciado en Educación especialidad Matemática. Docente de la Carrera de Tecnologías de la Información. Universidad Estatal del Sur de Manabí; Jipijapa, Manabí

Genesis Michelle Rodríguez Sinisterra, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Maestrando en Tecnologías de la Información y la Comunicación, Ingeniera en Tecnologías de la Información, Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

Samantha Michelle Zambrano Zambrano, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Maestrando en Tecnologías de la Información y la Comunicación, Ingeniera en Tecnologías de la Información, Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

Washington Wilfrido Quinde Muñoz, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Maestrando en Tecnologías de la Información y la Comunicación, Ingeniero en Telecomunicaciones. Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

References

Caguana, J., Caguana, D., & Baquerizo, M. (2022). Modelo de enseñanza E-learning y su importancia en tiempos de pandemia en la educación superior. Recimundo, 6(2), 366–373. https://doi.org/10.26820/recimundo/6.(2).abr.2022.366-373

Centro de Formación Permanente. (2020). e-Learning. Definición y Características. Universidad de Sevilla. https://cfp.us.es/e-learning-definicion-y-caracteristicas

CognosOnline. (2020). El papel del e-learning en la Educación Superior. CognosOnline. https://cognosonline.com/co/blog/el-papel-del-e-learning-en-la-educacion-superior/

Espinosa, J., Espinosa, J., & Espinosa, G. (2021). E-learning una herramienta necesaria para el aprendizaje. Polo Del Conocimiento, 6(3), 659–669. https://doi.org/10.23857/pc.v6i3.2394

García, C. (2019). ¿Qué Herramientas utilizamos en e-Learning? Formación En Red Del INTEF. https://formacion.intef.es/pluginfile.php/111088/mod_imscp/content/7/qu_herramientas_utilizamos_en_elearning.html

Hidalgo, B., Bonilla, J., & Rivera, Y. (2022). E-learning en el proceso enseñanza aprendizaje en la educación superior: una revisión de la literatura. REVISTA CIENTÍFICA ECOCIENCIA, 9(2), 1–29. https://doi.org/10.21855/ecociencia.92.619

INTEF. (2018). Ventajas e inconvenientes del e-Learning. Formación En Red Del INTEF. https://formacion.intef.es/pluginfile.php/105731/mod_imscp/content/2/ventajas_e_inconvenientes_del_elearning.html

Ortiz, A., Olmos, S., & Sánchez, J. (2021). Calidad en e-Learning: Identificación de sus dimensiones, propuesta y validación de un modelo para su evaluación en Educación Superior. RIED-Revista Iberoamericana de Educacion a Distancia, 24(2), 225–244. https://doi.org/10.5944/ried.24.2.29073

Santander Universidades. (2022). ¿Qué es el e-learning y cómo está transformando la educación? Santander | Becas. https://www.becas-santander.com/es/blog/e-learning.html

Published

2022-09-30

How to Cite

Solórzano Álava, W. L., Rodríguez Rodríguez, A., Rodríguez Sinisterra, G. M. ., Zambrano Zambrano, S. M. ., & Quinde Muñoz, W. W. (2022). Impact of the use of e-learning in higher education. UNESUM - Ciencias. Revista Científica Multidisciplinaria, 6(4), 143–150. https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v6.n4.2022.690

Issue

Section

Artículos de Revisión

Most read articles by the same author(s)