Incidence of technology in student education
DOI:
https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v7.n2.2023.109-116Keywords:
Education, Technologies, Trend, Students, TeachingsAbstract
The present research work was based on the impact that emerging technologies have on education and the impact of students, with the purpose that people can have a greater knowledge of how technology has advanced in recent years. One of the main causes because the education of the students has advanced is because all the institutions have already adopted these new tendencies to educate. With the frequent change of technological trends, students join these teachings, but what changes is the way to show students with the different technological tools that exist today so that students show more interest in learning about this subject, but the way of educating must always be the same in a responsible and respectful way. Scientific research methods were used, predominating the method of induction - deduction and analysis - synthesis, which contributed to the development of the ability to solve problems by uniting the new technological trends that have a great impact on society.
Downloads
References
Álava, W. L. S., Rodríguez, A. R., & Ávila, X. L. A. (2022a). Impacto del uso de la tecnología en la formación integral de los estudiantes de la carrera tecnologías de la información. Journal TechInnovation, 1(2), 71-77. https://revistas.unesum.edu.ec/JTI/index.php/JTI/article/download/21/36
Álava, W. L. S., Rodríguez, A. R., & Ávila, X. L. A. (2022b). Redes inalámbricas, su incidencia en la privacidad de la información. Journal TechInnovation, 1(2), 104-109. https://revistas.unesum.edu.ec/JTI/index.php/JTI/article/download/25/42
Business Cloud, S. (04 de 06 de 2018). inmodiario. Obtenido de inmodiario: https://www.inmodiario.com/197/26553/como-tecnologías-emergentes-estan-incidiendo-futuro-construccion.html
García, A. (2015). labrechadigital. Obtenido de labrechadigital.org: http://www.labrechadigital.org/labrecha/Articulos/los-beneficios-de-la-tecnologia-en-la-educacion.html
Gutiérrez, S. (2017). El Periodico. Obtenido de elperiodico.com: https://www.elperiodico.com/es/tecnologia/20160909/wifi-robar-hackear-5367976
Isabel S. (2016). u-planner. Obtenido de u-planner.com: https://www.u-planner.com/es/blog/beneficios-de-la-tecnolog%C3%ADa-en-educaci%C3%B3n
Rios , V. (2015). mediatelecom. Obtenido de mediatelecom.com: https://www.mediatelecom.com.mx/2015/10/22/los-peligros-de-las-redes-wifi-publicas/
Rodriguez, P. (2011). xatakamovil. Obtenido de xatakamovil: https://www.xatakamovil.com/conectividad/redes-inalambricas-y-su-impacto-en-la-salud-humana-el-eterno-debate-sobre-prevencion-y-causalidad
Rodríguez, A., Castro, V. F. R., Gonzalez, A. D. C. R., Baque, N. A. C., & Tarragó, J. C. P. (2021). Aplicaciones de la Inteligencia Artificial en técnicas de minería de procesos. Serie Científica de la Universidad de las Ciencias Informáticas, 14(7), 136-155. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8590663
Rodríguez, A., Lucas, H. B. D., Mero, C. J. Á., Pisco, R. J. L., & Castro, F. I. G. (2022). Método computacional de recomendación sobre la evaluación del aprendizaje bajo el paradigma constructivista. Serie Científica de la Universidad de las Ciencias Informáticas, 15(1), 178-187. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8590599
Rodríguez, A., Tarragó, J. C. P., Gálvez, D. L. D., & Pisco, R. L. (2020). Modelo de formación constructivista en el proceso Enseñanza-Aprendizaje virtual. Serie Científica de la Universidad de las Ciencias Informáticas, 13(11), 175-184. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8590367
Rodríguez, A. R., Álava, W. L. S., Jara, L. D. S., & Castro, F. I. G. (2022). Las Categorías Enseñanza, Aprendizaje; Desarrollo, Innovación Educativa y formación. Relaciones entre ellas. Revista Científica Arbitrada Multidisciplinaria PENTACIENCIAS, 4(3), 178-183. http://editorialalema.org/index.php/pentaciencias/article/view/160
Trujano , P. (2009). Violencia en Internet: nuevas víctimas, nuevos retos. Lima: Liberabit.
Viloria , C. (2009). Análisis comparativo de tecnologías inalámbricas para una solución de servicios de telemedicina. Barranquilla: Ingeniería y Desarrollo.
Zangara, A. (2013). Uso de nuevas tecnologías en la educación: una oportunidad para fortalecer la práctica docente. Revista Puertas Abiertas.