Technologies and its deficits in the public entities of Ecuador

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v6.n3.2022.508

Keywords:

competitiveness, strategies, management, transparency

Abstract

of generating its own technology and what it does is adapt imported technology, in order to incorporate it into the services that are required, which it leaves for the entity has a negative balance in the payment of imported technologies, but if an entity could create its own technology, there would not be a negative balance, because it would be able to be a technology importer, the combats that the technological process presents in the public sector are financing, due to the budget to innovate and gain efficiency; systems operations; technological illiteracy, since it is a great challenge when implementing a digital government, giving access to emphasize and demonstrate the advantages that people will obtain when using the technological platform; technological mistrust, giving suspicion about the provision of services due to the telematic procedures of the distance between person-person and training of human resources, being an important challenge when preparing and training services daily; For this, an investigative method was used to identify the problems, a bibliographic method for the collection of data from the different websites and the explorative method for the respective analysis and results of the different investigations to be treated, with this, the concepts that are of help to achieve a result and thus know the different errors in this Public Institution.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jean Steven Córdova Parrales, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Profesional en formación de la carrera Tecnologías de la Información. Faculta de Ciencias Técnicas. Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

Robinson Joel Gonzabay Ponce, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Profesional en formación de la carrera Tecnologías de la Información. Faculta de Ciencias Técnicas. Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

Kirenia Maldonado Zúñiga, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Máster en Ciencias de la Educación, Licenciada en Educación Informática. Docente de la carrera en Ingeniería en Tecnologías de la Información. Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

Tania Maricela Macías Parrales, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Universidad Estatal del Sur de Manabí. Jipijapa, Manabí, Ecuador

References

Huascar, E. (28 de Octubre de 2016). BID. Obtenido de https://blogs.iadb.org/gestion-fiscal/es/tecnologias-digitales-para-mejorar-las-finanzas-municipales/

Jaime. (21 de Abril de 2019). Rockcontent. Obtenido de https://rockcontent.com/es/blog/gobierno-digital/

Martinez. (2019). La tecnología. Obtenido de https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/sites/espazoAbalar/files/datos/1464945204/contido/1_la_tecnologa.html

Mayorga, L. (16 de Enero de 2017). auren. Obtenido de https://auren.com/mx/blog/%E2%80%8Bla-importancia-de-las-tecnologias-de-informacion-en-el-sector-publico/

Palomar, A., & Javier, F. (2017). Entidades públicas. Obtenido de https://practico-administrativo.es/vid/entidades-empresariales-427632758

Unidad de Investigación Económica y Mercado. (18 de Noviembre de 2019). Datta Business Innovation. Obtenido de https://datta.com.ec/articulo/ranking-tic-2019-el-sector-tic-ecuatoriano-demuestra-dinamismo-pese-a-la-situacion-economica

Vinicio, A. (Mayo de 2014). Version. Obtenido de https://www.gobiernoelectronico.gob.ec/wp-content/uploads/2018/10/Plan-Gobierno-Electronico-2014-2017.pdf

Published

2022-05-01

How to Cite

Córdova Parrales, J. S., Gonzabay Ponce, R. J., Maldonado Zúñiga, K., & Macías Parrales, T. M. (2022). Technologies and its deficits in the public entities of Ecuador. UNESUM - Ciencias. Revista Científica Multidisciplinaria, 6(3), 31–38. https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v6.n3.2022.508

Issue

Section

Ciencias Informáticas

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>