Didactic in teacher training, from an entrepreneurial perspective: the case of the Instituto Politécnico Superior de Caála
DOI:
https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v6.n4.2022.700Keywords:
didactics, entrepreneurship, training, teacherAbstract
This article aims to reflect the adjustment of the contents of teacher training programs, to make teaching establishments, institutions capable of linking the acquisition of theoretical knowledge to professional practice in order to stimulate the desire to undertake and contribute to the didactic development in teacher training, from an entrepreneurial perspective. Due to the insufficiencies and weaknesses in the professional development, as well as in the creativity after the end of studies as a teacher and above all in his training as a professional in the Angolan context, emphasizing the performance of some activities that do not dignify anything. On the other hand, we want to theoretically support entrepreneurship in the field of education, as a knowledge that should be part of training a teacher. For a long time, the teacher was not taught to undertake, which to a certain extent, does not allow him to find solutions, in the absence of employment in the state. We proposed to present this article, to encourage schools that have the mission of training teachers in order to integrate entrepreneurship as an integral part of training. The article is structured in: Introduction, theoretical framework, methodology, empirical part and finally the conclusions. We adopted a descriptive analysis methodology, in a qualitative approach.
Downloads
References
Aianche, R. R. (2020). Emprendimiento. Centro Universitario de la meseta central de Aparecido dos Santos - UNICEPLAC.
Alves, A., Klaus, V. y Loureiro, CB (2021). Del Sueño a la Realización: Pedagogía emprendedora, emprendimiento educativo y racionalidad neoliberal. educación e investigación; São Paulo, v.47.
Anjos, JN (2022). La formación social empresarial en la educación técnica integrada: Prácticas educativas en la búsqueda de una formación humana, integral, politécnica y omnilateral. Paraíba: João Pessoa (PB).
Beatriz Pereira Zago Bardini. (2021). Docente emprendedor: un estudio sobre las prácticas pedagógicas utilizadas en la formación profesional durante la enseñanza a distancia.
Cardoso, AM (2017). Educación emprendedora, métodos alternativos de enseñanza. São Paulo: Colegio Campo Limpo Paulista.
Chiekela, CP (2013). Estudio histórico de la formación de profesores de educación primaria en Angola en el período comprendido entre 196 y 2013.
Eduani de Cássia Souza Teodoro, R. F. (2021). Emprendimiento en la Educación Profesional y Tecnológica: La Construcción.
Ferreira, SM (2007). Innovar para emprender. Cabo Verde: Universidad Jean Piaget.
Junior, AP (2019). Didáctica Emprendedora.
Kruger, C., Cavalheiro, GM y KacZan, VC (2021). Intención Emprendedora y Motivación para Aprender de Estudiantes de Ciencias Contables. Revista de enseñanza e investigación en contabilidad, v.15 n.4.
Luz, AS (2006). Relaciones Sobre la idea de emprendimiento en la educación.
Martínho,P.S, (2020). Modelo Didáctico para la Integración de Contenidos de la Formación Específica de Directores Primarios en un Contexto Angoleño. La Habana.
Massansini, AR (2010). Emprendimiento Corporativo, Social, Start Up o Empresarial. curso de administración técnica.
Massensini, MR (2010). Innovación Empresarial.
Mendes, TC (2015). Formación del profesorado, Complejidad y trabajo docente.
Oliveira, CM (2015). El papel de los Recursos Didácticos Pedagógicos en la construcción de Aprendizajes efectivos.
Oliveira, JC (2021). Aprender a emprender: El proceso de aprendizaje y desarrollo emprendedor en la universidad. Brasil: Maringá PR.
Santos, EJ (2016). Discurso Electoral. VII Congreso. Luanda Angola.
Santos, SC (2001). Proceso de enseñanza y aprendizaje y relación profesor-alumno.