THE ANALYSIS OF NEW TECHNOLOGY IN THE EDUCATIONAL FIELD OF JIPIJAPA

ANALYSIS OF NEW TECHNOLOGY IN THE EDUCATIONAL FIELD OF JIPIJAPA

Authors

  • Robert Javier Castro Castro
  • Ing. Mario Javier Merino Marcillo Docente Universidad Estatal del Sur de Manabi
  • Layla Gorozabel Cantos Estudiante Universidad Estatal del Sur de Manabí­
  • Gabriela Nicole Ponce Robles Estudiante Universidad Estatal del Sur de Manabí­

DOI:

https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v5.n4.2021.410

Keywords:

Educational system, technological development, ree software, Online Books, technological revolution, digital devices, Big Data

Abstract

ABSTRACT

 

The following work presents a perspective of Analysis of new technology in the educational field in Jipijapa. New information and communication technologies are becoming a key element in current education systems, as a result, educational institutions feel the pressure to invest in technology to unite theory and practice in the use of it. Since the advent of the internet and new technologies, there has been a real technological revolution in the classroom. New technologies, understood as digital devices that can be connected to a computer or the internet. Although technology can have a very positive impact if it is used correctly in schools, the implementation of its use brings with it some challenges that they have to face. However, the field of education has been a pioneer in exploiting the potential of these tools in their teaching activity. The technological development in the inductive method is an obvious aspect in the day to day of any person it is difficult to find a profession or a moment in our social life where technology does not exist. These indicators to measure that the new technologies have improved as the digital blackboard, Computer, Online Books, mobile technology, Digital Learning, Big Data, Technological Services, have made our educational environment better in jipijapa and so that students have a better teaching. New technologies are producing important changes in the social world. And they allow education to adjust to the needs of technologies and help us to feed our knowledge in the field of Jipijapa learning.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ing. Mario Javier Merino Marcillo, Docente Universidad Estatal del Sur de Manabi

Ing. Mario Javier Marcillo Merino docente de la carrera de Tecnologí­as de la Información en la Universidad Estatal del Sur de Manabí, Jipijapa,  Ecuador

Layla Gorozabel Cantos, Estudiante Universidad Estatal del Sur de Manabí­

Gorozabel Cantos Layla estudiante de la carrera de Tecnologí­as de la Información en la Universidad Estatal del Sur de Manabí­, Jipijapa-Manabí­-Ecuador

Gabriela Nicole Ponce Robles, Estudiante Universidad Estatal del Sur de Manabí­

Gabriela Ponce Robles estudiante de la carrera de Tecnologías de la Información en la Universidad Estatal del Sur de Manabí­, Jipijapa-Manabí­-Ecuador.

References

Adès, J. y Lejoyeux, M. (2003): Las nuevas adicciones Internet, juego, deporte, compras, trabajo, dinero

Alonso García, C. (2005). Aplicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación. Madrid: Instituto Superior de Formación del Profesorado.

Area, M. (2004) los medios y las tecnologías en la educación

Area, M. (coord) (2001): Educar en la sociedad de la información. Bilbao. Desclée.

Arjona, F. y H. Tappatá (1999), El nuevo debate educativo.

A esto J. Stiglitz (1998) Economía en la Educación

(Bartolome, 2001) tecnología en el proceso social

Bautista, A. y Alba, C. (1997) Tecnología Educativo

(Cabrera, 2004) constitución de la organización escolar

(Calzadilla, 2002) estrategias de la enseñanza escolar

Chadwick, C. (2004). Por qué no soy constructivista. Educación y nuevas tecnologías, contexto educativo

Duart, J. y Sangrà, A. (2000): Aprender en la virtualidad.

Sigalés, C. et al. (2008). La integración de Internet en la educación escolar española: situación actual y perspectivas de futuro. UOC y Fundación Telefónica

Soler Pérez (octubre, 2008). El uso de las TIC (tecnologías de la información y la comunicación) como herramienta didáctica en la escuela. Contribuciones a las Ciencias Sociales.

(Sulman, Lotan, Ehitcom, 1999) aprendizaje colaborativo.

William, Educación, septiembre 28, 2004 http://milt.blogspot.com/2004/09/educacin-y-desarrollo-econmico.html

Published

2021-03-20

How to Cite

Castro Castro, R. J., Merino Marcillo, I. M. J., Gorozabel Cantos, . L. ., & Ponce Robles, G. N. (2021). THE ANALYSIS OF NEW TECHNOLOGY IN THE EDUCATIONAL FIELD OF JIPIJAPA: ANALYSIS OF NEW TECHNOLOGY IN THE EDUCATIONAL FIELD OF JIPIJAPA. UNESUM - Ciencias. Revista Científica Multidisciplinaria, 5(5), 67–76. https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v5.n4.2021.410