The role of e-learning on strengthening the english language learning process

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v9.n3.2025.228-237

Palabras clave:

Autonomy, E-learning, Digital tools, English learning, Motivation

Resumen

The study titled The Role of E-Learning on Strengthening the English Language Learning Process aimed to analyze the impact of e-learning tools, specifically the Learn English application, on the English learning process of fourth-level students from Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros program from Universidad Estatal del Sur de Manabí. Using a quantitative approach, a survey was administered to students to evaluate the effectiveness of the application in developing language skills such as listening comprehension, pronunciation, fluency, and vocabulary. The results showed that 85% of the students considered the application to have improved their language skills, highlighting the usefulness of tools such as virtual teachers, listening exercises, and gamified activities. Additionally, 80% of the teachers emphasized that the application increased students' confidence in speaking English. However, areas for improvement were identified, such as the need to optimize listening comprehension and offer more activities focused on oral production. A relevant conclusion is that digital platforms, such as Learn English, are effective tools for complementing traditional teaching, promoting autonomous and motivating learning. Nevertheless, their educational impact depends on continuous improvements in the personalization and adaptability of content.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Jonathan Paul Cárdenas Coello, Docente de la universidad estatal del Sur de Manabi

Docente de la Carrera Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros, Facultad de Ciencias Sociales, Humanísticas y de la Educación; Universidad Estatal del Sur de Manabí; Jipijapa. Ecuador

Samantha Lizeth Mata Guzmán, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Estudiante de la Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros, Facultad de Ciencias Sociales, Humanísticas y de la Educación; Universidad Estatal del Sur de Manabí; Jipijapa. Ecuador

José Leonardo Mendoza Zambrano, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Estudiante de la Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros, Facultad de Ciencias Sociales, Humanísticas y de la Educación; Universidad Estatal del Sur de Manabí; Jipijapa, Ecuador

Kevin Alejandro Pin Jalca , Universidad Estatal del Sur de Manabí

Estudiante de la Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros, Facultad de Ciencias Sociales, Humanísticas y de la Educación; Universidad Estatal del Sur de Manabí; Jipijapa, Ecuador

Descargas

Publicado

2025-09-25

Cómo citar

Cárdenas Coello, J. P., Mata Guzmán, . S. L., Mendoza Zambrano, . J. L., & Pin Jalca , K. A. (2025). The role of e-learning on strengthening the english language learning process. UNESUM - Ciencias. Revista Científica Multidisciplinaria, 9(3), 228–237. https://doi.org/10.47230/unesum-ciencias.v9.n3.2025.228-237

Número

Sección

Artículo Originales

Artículos más leídos del mismo autor/a